tag:status.zilvercms.nl,2005:/historyZilver Status - Incident History2024-03-29T06:22:44+01:00Zilvertag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/194694222023-12-27T07:55:13+01:002023-12-27T07:55:13+01:00Vertraagd laden afbeeldingen<p><small>Dec <var data-var='date'>27</var>, <var data-var='time'>07:55</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - De uitrol van de oplossing is inmiddels afgerond door onze hostingpartner. Er zijn de afgelopen dagen dan ook geen problemen gezien met de snelheid van de afbeeldingen.</p><p><small>Dec <var data-var='date'>21</var>, <var data-var='time'>10:05</var> CET</small><br><strong>Monitoring</strong> - De hostingpartner is begonnen met het uitrollen van een reparatie voor al hun servers. Dit lijkt al een positief effect op de snelheid <br /> van de afbeeldingen te hebben. Omdat de uitrol nog niet volledig afgerond is, houden we de snelheid nog wel in de gaten.</p><p><small>Dec <var data-var='date'>18</var>, <var data-var='time'>12:01</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - Er treedt een probleem op waarbij het laden van afbeeldingen op de websites vertraging op kan lopen. Onze hostingpartner is hiervan op de hoogte en is bezig met een onderzoek hiernaar.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/194964922023-12-21T11:57:20+01:002023-12-21T11:57:20+01:00Storing websites<p><small>Dec <var data-var='date'>21</var>, <var data-var='time'>11:57</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - De storing is voorbij en alle websites waren zijn al weer een tijd bereikbaar. De achterliggende oorzaak is gevonden en er worden stappen ondernomen om herhaling voorkomen.</p><p><small>Dec <var data-var='date'>21</var>, <var data-var='time'>10:37</var> CET</small><br><strong>Investigating</strong> - Er is een probleem met de databases ontstaan, waardoor de websites onbereikbaar zijn. Onze hostingpartner is op de hoogte en doet onderzoek naar de oorzaak.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/193492702023-12-14T15:17:59+01:002023-12-14T15:17:59+01:00Problemen cloud opslag bestanden en afbeeldingen<p><small>Dec <var data-var='date'>14</var>, <var data-var='time'>15:17</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - De storing is opgelost, sinds begin van deze week werken de bestandsuploads stabiel.</p><p><small>Dec <var data-var='date'>11</var>, <var data-var='time'>07:19</var> CET</small><br><strong>Monitoring</strong> - Sinds gisteren zijn er geen foutmeldingen meer gezien met betrekking tot deze storing. Ook is in de dagen daarvoor het aantal meldingen sterk afgenomen. De cloud provider geeft aan meer verbeteringen door te voeren om herhaling van de storing te voorkomen, we houden de status en eventuele fouten nog wat langer in de gaten.</p><p><small>Dec <var data-var='date'> 7</var>, <var data-var='time'>16:35</var> CET</small><br><strong>Update</strong> - De cloud provider werkt actief verder aan de oplossing en er is al verbetering merkbaar, waardoor meer uploads succesvol afgerond kunnen worden. Wanneer de storing definitief verholpen is, wordt dat gemeld.</p><p><small>Dec <var data-var='date'> 6</var>, <var data-var='time'>11:39</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - Sinds eind vorige week is er een storing gaande bij de cloud dienst waarvan Zilver gebruik maakt voor het opslaan van bestanden. Hierdoor werkt het toevoegen of bijwerken van bestanden niet altijd, maar soms wel. Voorbeelden hiervan zijn het toevoegen van afbeeldingen of het bijwerken van de XML feeds.<br /><br />De cloud provider is op de hoogte en werkt aan een oplossing, helaas is het nog niet verholpen. Wanneer hierover meer bekend word, zal dat vermeld worden.<br /><br />Deze storing heeft enkel invloed op nieuwe en bijgewerkte bestanden, bestaande bestanden kunnen zonder problemen gebruikt worden.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/193067542023-12-04T08:43:05+01:002023-12-04T08:43:05+01:00Zilver update<p><small>Dec <var data-var='date'> 4</var>, <var data-var='time'>08:43</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - Alle geplande websites zijn met succes bijgewerkt. Gemiddeld genomen duurder het onderhoud per website ongeveer 30 seconden.</p><p><small>Dec <var data-var='date'> 4</var>, <var data-var='time'>07:12</var> CET</small><br><strong>Investigating</strong> - Er is begonnen met het uitrollen van de update. Wanneer alle websites bijgewerkt zijn, laten we dat hier weten.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/179451492023-07-24T16:03:37+02:002023-07-24T16:03:37+02:00Afbeeldingen worden niet getoond<p><small>Jul <var data-var='date'>24</var>, <var data-var='time'>16:03</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - This incident has been resolved.</p><p><small>Jul <var data-var='date'>24</var>, <var data-var='time'>14:56</var> CEST</small><br><strong>Monitoring</strong> - De afbeeldingen zijn weer zichtbaar.</p><p><small>Jul <var data-var='date'>24</var>, <var data-var='time'>14:31</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - Op sommige websites kunnen de afbeeldingen niet worden ingeladen. We zijn bezig met een oplossing.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/174327702023-07-24T14:30:14+02:002023-07-24T14:30:14+02:00Server storing<p><small>Jul <var data-var='date'>24</var>, <var data-var='time'>14:30</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - This incident has been resolved.</p><p><small>Jun <var data-var='date'>12</var>, <var data-var='time'>22:20</var> CEST</small><br><strong>Monitoring</strong> - De websites zijn weer bereikbaar. Het wordt in de gaten gehouden.</p><p><small>Jun <var data-var='date'>12</var>, <var data-var='time'>21:53</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - Momenteel zijn de websites niet bereikbaar</p><p><small>Jun <var data-var='date'> 1</var>, <var data-var='time'>22:19</var> CEST</small><br><strong>Update</strong> - Vandaag heeft onze hosting partner en wij de performance nauwlettend in de gaten gehouden en het lijkt erop dat de wijzigingen die zij hebben doorgevoerd het gewenste effect hebben gehad. We zullen jullie op de hoogte blijven houden van verdere ontwikkelingen.</p><p><small>Jun <var data-var='date'> 1</var>, <var data-var='time'>12:09</var> CEST</small><br><strong>Monitoring</strong> - Onze hosting provider heeft enkele wijzigingen doorgevoerd. Op dit moment lijkt alles normaal te zijn, maar we kunnen helaas nog niet met zekerheid zeggen dat het probleem is opgelost. Op eerdere dagen hebben we namelijk gemerkt dat het probleem pas aan het einde van de middag opdook (bij het toenemend verkeer). De hosting provider monitort de situatie en zal de tijdelijke oplossing weer implementeren als de prestaties verslechteren.</p><p><small>May <var data-var='date'>31</var>, <var data-var='time'>21:15</var> CEST</small><br><strong>Update</strong> - Onze hosting provider heeft een nieuwe voorlopige oplossing geïmplementeerd en blijft actief zoeken naar de onderliggende oorzaak en een permanente oplossing.</p><p><small>May <var data-var='date'>31</var>, <var data-var='time'>20:28</var> CEST</small><br><strong>Update</strong> - De storing is nog niet verholpen en resulteert weer in het slecht of niet bereikbaar zijn van de websites. Er wordt nog aan gewerkt.</p><p><small>May <var data-var='date'>31</var>, <var data-var='time'>17:39</var> CEST</small><br><strong>Update</strong> - De websites zijn weer operationeel vanaf 16:50. Onze hosting provider heeft een voorlopige oplossing geïmplementeerd en blijft actief zoeken naar de onderliggende oorzaak en een permanente oplossing.</p><p><small>May <var data-var='date'>31</var>, <var data-var='time'>16:49</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - Momenteel zijn de websites langzaam of niet bereikbaar. Onze hosting provider is op de hoogte en opzoek naar een oplossing.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/174237972023-05-30T22:25:12+02:002023-05-30T22:29:22+02:00Een tweede storing<p><small>May <var data-var='date'>30</var>, <var data-var='time'>22:25</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - Het probleem is inmiddels opgelost en onze hosting provider zal nog extra optimalisaties uitvoeren. Het is mogelijk dat er een update nodig is om deze wijzigingen toe te passen. Als dit enige hinder met zich meebrengt, zullen we je hiervan op de hoogte stellen.</p><p><small>May <var data-var='date'>30</var>, <var data-var='time'>20:51</var> CEST</small><br><strong>Identified</strong> - Het probleem is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een oplossing.</p><p><small>May <var data-var='date'>30</var>, <var data-var='time'>20:10</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - De websites zijn opnieuw traag of niet bereikbaar. Ze zijn momenteel bezig met de oplossing.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/174220992023-05-30T18:04:49+02:002023-05-30T22:26:43+02:00Storing<p><small>May <var data-var='date'>30</var>, <var data-var='time'>18:04</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - This incident has been resolved.</p><p><small>May <var data-var='date'>30</var>, <var data-var='time'>18:04</var> CEST</small><br><strong>Update</strong> - Het probleem is gevonden en opgelost.</p><p><small>May <var data-var='date'>30</var>, <var data-var='time'>17:16</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - De websites zijn momenteel traag of niet bereikbaar. Momenteel is onze hosting provider op zoek naar het probleem</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/171436372023-05-04T16:01:25+02:002023-05-04T16:01:25+02:00Storing websites<p><small>May <var data-var='date'> 4</var>, <var data-var='time'>16:01</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - De oorzaak is gevonden, waarna aanpassingen zijn gedaan en de storing opgelost is.</p><p><small>May <var data-var='date'> 4</var>, <var data-var='time'>15:49</var> CEST</small><br><strong>Identified</strong> - Onze hostingpartner heeft een probleem met schijfruimte geconstateerd en werkt aan een oplossing.</p><p><small>May <var data-var='date'> 4</var>, <var data-var='time'>15:44</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - Er vindt op dit moment een storing plaats op de websites, we onderzoeken de oorzaak.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/169223672023-04-20T18:06:37+02:002023-04-20T18:06:37+02:00Informatie over de bereikbaarheid van de websites afgelopen maandag<p><small>Apr <var data-var='date'>20</var>, <var data-var='time'>18:06</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - Via de statusupdates is er over de downtime van afgelopen maandag gecommuniceerd. Inmiddels is hierover het onderzoek afgerond en delen we via deze weg de bevindingen.<br /><br />Er wordt gebruik gemaakt van een inrichting met meerdere databaseservers, zodat wanneer er één server uitvalt de websites bereikbaar blijven. In dit geval zorgde bepaalde acties die veel connecties vereisten dat de wachtrij van de connecties zo ver opliepen dat de communicatie tussen de servers stuk liep met als gevolg dat alle database servers tegelijkertijd offline zijn gegaan.<br /><br />Nadat onze hosting provider het probleem had gevonden en de database servers herstart waren zijn ze gelijk aan de slag gegaan met het klaarzetten van een update om dit in de toekomst te voorkomen. Zij hebben inmiddels verschillende updates doorgevoerd, zodat dit probleem niet meer kan voorkomen.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/168911102023-04-17T17:11:17+02:002023-04-17T17:11:17+02:00Storing<p><small>Apr <var data-var='date'>17</var>, <var data-var='time'>17:11</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - This incident has been resolved.</p><p><small>Apr <var data-var='date'>17</var>, <var data-var='time'>17:06</var> CEST</small><br><strong>Monitoring</strong> - Alle websites zijn weer online, het wordt nog in de gaten gehouden.<br />De achterliggende oorzaak lijkt gevonden, dit wordt verder onderzocht.</p><p><small>Apr <var data-var='date'>17</var>, <var data-var='time'>16:56</var> CEST</small><br><strong>Update</strong> - Ze zijn met meerdere medewerkers op zoek naar het probleem, zodra wij meer weten wordt er een update gestuurd.</p><p><small>Apr <var data-var='date'>17</var>, <var data-var='time'>16:00</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - Momenteel is onze hosting provider op zoek naar het probleem</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/167357562023-04-03T18:07:33+02:002023-04-03T18:07:33+02:00Belasting servers<p><small>Apr <var data-var='date'> 3</var>, <var data-var='time'>18:07</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - This incident has been resolved.</p><p><small>Apr <var data-var='date'> 3</var>, <var data-var='time'>18:04</var> CEST</small><br><strong>Update</strong> - Het probleem is gevonden en opgelost. De websites en webshops draaien weer op normale snelheid.</p><p><small>Apr <var data-var='date'> 3</var>, <var data-var='time'>15:35</var> CEST</small><br><strong>Update</strong> - We are continuing to investigate this issue.</p><p><small>Apr <var data-var='date'> 3</var>, <var data-var='time'>13:58</var> CEST</small><br><strong>Update</strong> - Momenteel is onze hosting partner een upgrade aan het uitvoeren om de websites en webshops weer op normale snelheid te krijgen.</p><p><small>Apr <var data-var='date'> 3</var>, <var data-var='time'>12:37</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - We zien op dit moment een groot aantal webverzoeken richting servers, waardoor de belasting van de databases erg hoog is. Dit vertaald zich in het langzaam laden van pagina's. We zijn op zoek naar de oorzaak hiervan.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/166728162023-03-28T09:03:18+02:002023-03-28T09:03:22+02:00Storing afbeeldingen<p><small>Mar <var data-var='date'>28</var>, <var data-var='time'>09:03</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - Het probleem is gevonden en direct verholpen, het was een gevolg van een foutieve serverconfiguratie. Alle afbeeldingen werken per direct weer naar behoren.</p><p><small>Mar <var data-var='date'>28</var>, <var data-var='time'>08:45</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - Er vindt op dit moment een storing plaats met betrekking tot afbeeldingen op de websites. We zoeken de oorzaak.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/165714032023-03-20T14:45:50+01:002023-03-20T14:45:50+01:00Storing database servers<p><small>Mar <var data-var='date'>20</var>, <var data-var='time'>14:45</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - De problemen zijn opgelost en de sites werken weer naar behoren.</p><p><small>Mar <var data-var='date'>20</var>, <var data-var='time'>12:08</var> CET</small><br><strong>Update</strong> - Terwijl de websites wel bereikbaar zijn, is het probleem nog niet volledig opgelost. Terwijl er gewerkt wordt aan de oplossing, kan de werking van de websites kort vertragen of onderbroken worden.</p><p><small>Mar <var data-var='date'>20</var>, <var data-var='time'>08:59</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - Het probleem met de database is gevonden en er wordt gewerkt aan een oplossing.</p><p><small>Mar <var data-var='date'>20</var>, <var data-var='time'>08:53</var> CET</small><br><strong>Investigating</strong> - Er is een probleem geconstateerd met onze databases. Ons team is op de hoogte gebracht en proberen de oorzaak te achterhalen.
<br />
<br />Houd deze pagina in de gaten voor nieuws over dit probleem.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/160569372023-02-07T21:43:03+01:002023-02-07T21:43:03+01:00Storing websites<p><small>Feb <var data-var='date'> 7</var>, <var data-var='time'>21:43</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - De storing is opgelost.</p><p><small>Feb <var data-var='date'> 7</var>, <var data-var='time'>20:56</var> CET</small><br><strong>Monitoring</strong> - Het probleem is verholpen, we houden de situatie nog enige tijd in de gaten.</p><p><small>Feb <var data-var='date'> 7</var>, <var data-var='time'>20:48</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - De oorzaak is gevonden, er wordt gewerkt aan een oplossing.</p><p><small>Feb <var data-var='date'> 7</var>, <var data-var='time'>20:44</var> CET</small><br><strong>Investigating</strong> - Er is op dit moment een storing gaande, we zijn op zoek naar de oorzaak.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/157628152023-01-03T12:51:49+01:002023-01-03T12:51:49+01:00Bereikbaarheid websites<p><small>Jan <var data-var='date'> 3</var>, <var data-var='time'>12:51</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - Na de korte onderbreking, werken alle websites weer zonder verdere problemen.</p><p><small>Jan <var data-var='date'> 3</var>, <var data-var='time'>12:04</var> CET</small><br><strong>Monitoring</strong> - Er deed zich een incident voor waarbij de websites onbereikbaar waren. Inmiddels werken alle websites weer, maar we zullen de werking hiervan in de gaten houden.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/107088752022-07-28T15:47:58+02:002022-07-28T15:47:58+02:00Storing opslagdienst bestanden<p><small>Jul <var data-var='date'>28</var>, <var data-var='time'>15:47</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - De storing is door de leverancier verholpen, het uploaden van bestanden werkt weer naar behoren.</p><p><small>Jul <var data-var='date'>28</var>, <var data-var='time'>15:02</var> CEST</small><br><strong>Identified</strong> - Er doet zich een storing voor bij de opslagdienst voor bestanden van Zilver, waaronder afbeeldingen en XML feeds. Hierdoor is het op dit moment niet mogelijk bestanden te uploaden of aan te maken.<br />Het ophalen van afbeeldingen en bestanden van Zilver is niet beïnvloed.<br /><br />We houden in de gaten wanneer de leverancier van de opslagdienst het probleem heeft opgelost, en zullen dat hier melden.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/106660552022-07-22T07:34:15+02:002022-07-22T07:34:15+02:00Webserver incident<p><small>Jul <var data-var='date'>22</var>, <var data-var='time'>07:34</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - De websites zijn al weer een tijdje bereikbaar met normale snelheid.</p><p><small>Jul <var data-var='date'>22</var>, <var data-var='time'>06:36</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - De bereikbaarheid van de websites lijkt weer te verslechteren, en incidenteel ook op andere servers voor te komen. Gezien er geen overbelasting is of een andere duidelijke oorzaak, gaan we nog steeds uit van een storing in het datacenter, maar hebben we hier nog geen bevestiging van ontvangen.</p><p><small>Jul <var data-var='date'>22</var>, <var data-var='time'>06:07</var> CEST</small><br><strong>Monitoring</strong> - Inmiddels zijn de websites weer bereikbaar, zij het soms nog met wat vertraging. We houden het in de gaten.</p><p><small>Jul <var data-var='date'>22</var>, <var data-var='time'>05:26</var> CEST</small><br><strong>Update</strong> - De exacte oorzaak is nog niet bekend, maar we vermoeden een storing in het datacenter. We zien dat de websites soms weer goed bereikbaar zijn, en weer terugvallen naar slechte bereikbaarheid.</p><p><small>Jul <var data-var='date'>22</var>, <var data-var='time'>04:28</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - Op dit moment ondervindt één van onze webservers problemen, waardoor een klein deel van de websites moeilijk tot niet bereikbaar is. Naar de oorzaak wordt gezocht.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/101839492022-06-08T17:05:47+02:002022-06-08T17:05:47+02:00Storing webservers<p><small>Jun <var data-var='date'> 8</var>, <var data-var='time'>17:05</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - De storing in het datacenter is verhopen en de websites zijn weer beschikbaar.</p><p><small>Jun <var data-var='date'> 8</var>, <var data-var='time'>16:21</var> CEST</small><br><strong>Identified</strong> - De storing vindt plaats in het datacenter, er wordt door de provider gewerkt aan een oplossing.</p><p><small>Jun <var data-var='date'> 8</var>, <var data-var='time'>16:09</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - Op een aantal van de servers vindt op dit moment een storing plaats, waardoor een deel van de websites onbereikbaar is. We onderzoeken de oorzaak.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/99542302022-05-10T05:21:15+02:002022-05-10T05:21:15+02:00Probleem met Databases<p><small>May <var data-var='date'>10</var>, <var data-var='time'>05:21</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - Het volledig herstel verliep voorspoedig en is nu afgerond.</p><p><small>May <var data-var='date'>10</var>, <var data-var='time'>04:09</var> CEST</small><br><strong>Monitoring</strong> - Inmiddels is het initiële herstel voltooid en zijn de websites weer bereikbaar. Slechts een deel van de databaseservers is nu beschikbaar, tijdens het volledige herstellen kan vertraging van de websites optreden. Naar verwachting zal dit ongeveer twee uur duren.</p><p><small>May <var data-var='date'>10</var>, <var data-var='time'>03:58</var> CEST</small><br><strong>Identified</strong> - De oorzaak van de storing is gevonden en er wordt gewerkt aan een oplossing.</p><p><small>May <var data-var='date'>10</var>, <var data-var='time'>03:52</var> CEST</small><br><strong>Investigating</strong> - Er is een storing geconstateerd met onze database servers, we proberen de oorzaak te achterhalen.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/98790382022-05-02T10:56:59+02:002022-05-02T10:56:59+02:00Upgrade CDN servers<p><small>May <var data-var='date'> 2</var>, <var data-var='time'>10:56</var> CEST</small><br><strong>Completed</strong> - De afbeeldingen en de snelheid werken naar verwachting, het onderhoud is daarmee afgerond.</p><p><small>May <var data-var='date'> 2</var>, <var data-var='time'>10:25</var> CEST</small><br><strong>Verifying</strong> - De upgrades zijn met succes uitgevoegd, en de afbeeldingen zijn overgezet naar de nieuwe opslag. We houden de snelheid van de afbeeldingen nog even extra in de gaten.</p><p><small>May <var data-var='date'> 2</var>, <var data-var='time'>08:40</var> CEST</small><br><strong>Update</strong> - Het onderhoud verloopt voorspoedig, de opslagcapaciteit van de servers is met succes vergroot. Er wordt nu gewerkt aan het overzetten van de afbeeldingen.</p><p><small>May <var data-var='date'> 2</var>, <var data-var='time'>07:00</var> CEST</small><br><strong>In progress</strong> - Het geplande onderhoud is gestart.</p><p><small>Apr <var data-var='date'>29</var>, <var data-var='time'>14:19</var> CEST</small><br><strong>Scheduled</strong> - Om het groeiende aantal afbeeldingen voor de websites met het juiste formaat op te kunnen slaan, wordt de opslagcapaciteit van de servers die hiervoor zorgen vergroot. Tijdens de upgrade zal elke server tijdelijk uitgeschakeld moeten worden.<br /><br />Door de redundante uitvoering van de servers zullen de afbeeldingen op de websites gewoon blijven werken, mogelijk met iets langere laadtijden tot gevolg.<br /><br />De duur van het onderhoud is moeilijk te voorspellen, gezien het vergroten van de opslag een onbekende tijd in beslag zal nemen. We houden rekening met in totaal een aantal uur, mochten er veranderingen zijn in deze planning, dan zal dat gemeld worden.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/98705982022-04-28T15:49:09+02:002022-04-28T15:49:09+02:00Afbeeldingen websites vertraagd<p><small>Apr <var data-var='date'>28</var>, <var data-var='time'>15:49</var> CEST</small><br><strong>Resolved</strong> - Na het terugdraaien van een aantal veranderingen, laden de afbeeldingen weer met de verwachtte snelheid in. We verwachten binnenkort extra onderhoud hiervoor in te plannen, om de nodige wijzigingen als nog door te voeren.</p><p><small>Apr <var data-var='date'>28</var>, <var data-var='time'>14:08</var> CEST</small><br><strong>Update</strong> - We zien enige verbetering bij het inladen van afbeeldingen, maar de snelheid is nog niet op het oude niveau. Er wordt op dit moment een server geüpgraded om uiteindelijk de belasting te kunnen verlichten, verwacht wordt dat deze rond 15:00 kan worden ingezet.</p><p><small>Apr <var data-var='date'>28</var>, <var data-var='time'>11:50</var> CEST</small><br><strong>Identified</strong> - Sinds vanochtend vindt er vertraging plaats bij het inladen van afbeeldingen op de websites.<br />De oorzaak hiervan is dat voor een deel van de afbeeldingen de verkleinde versies vernieuwd moeten worden. Dat zorgt voor extra belasting op de servers, we zijn op dit moment bezig om die extra belasting op te vangen.<br /><br />De snelheid waarmee afbeeldingen ingeladen worden zal geleidelijk weer naar normaal terugkeren, wanneer het vernieuwen afgerond is. Het is niet te voorspellen wanneer dit gereed is, maar wanneer we duidelijke verbetering zien zullen we dat melden.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/90070692022-01-05T12:33:18+01:002022-01-05T12:33:18+01:00Probleem met Databases<p><small>Jan <var data-var='date'> 5</var>, <var data-var='time'>12:33</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - Het databaseverbinding is volledig hersteld.</p><p><small>Jan <var data-var='date'> 5</var>, <var data-var='time'>11:50</var> CET</small><br><strong>Monitoring</strong> - Het herstel verloopt voorspoedig, en er zou geen uitval van de verbinding meer voor moeten komen. We houden het nog even in de gaten, en zullen het melden wanneer het herstel volledig is.</p><p><small>Jan <var data-var='date'> 5</var>, <var data-var='time'>11:43</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - Het probleem is gevonden en het herstel van de verbinding is in werking gezet. Websites zijn ondertussen weer bereikbaar, zei het mogelijk met onderbrekingen.</p><p><small>Jan <var data-var='date'> 5</var>, <var data-var='time'>11:38</var> CET</small><br><strong>Investigating</strong> - Er is een probleem geconstateerd met onze databases. Ons team is op de hoogte gebracht en proberen de oorzaak te achterhalen.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/87783182021-12-07T12:38:53+01:002021-12-07T12:38:53+01:00Probleem met Databases<p><small>Dec <var data-var='date'> 7</var>, <var data-var='time'>12:38</var> CET</small><br><strong>Resolved</strong> - Het herstel was succesvol en de verbindingen zijn weer stabiel.</p><p><small>Dec <var data-var='date'> 7</var>, <var data-var='time'>12:15</var> CET</small><br><strong>Monitoring</strong> - Het herstel verloopt na enige moeite voorspoedig, en er zullen in principe geen onderbrekingen meer plaatsvinden. De verwachting is dat het herstel binnen een half uur volledig is.</p><p><small>Dec <var data-var='date'> 7</var>, <var data-var='time'>10:10</var> CET</small><br><strong>Update</strong> - De database verbinding is deels hersteld, maar volledig herstel zal wat tijd kosten. We proberen de websites bereikbaar te houden tijdens het herstelproces, maar dit is misschien niet altijd mogelijk.</p><p><small>Dec <var data-var='date'> 7</var>, <var data-var='time'>10:06</var> CET</small><br><strong>Identified</strong> - Het probleem is gevonden en we werken aan de oplossing.</p><p><small>Dec <var data-var='date'> 7</var>, <var data-var='time'>09:58</var> CET</small><br><strong>Investigating</strong> - Er is een probleem geconstateerd met onze databases. Ons team is op de hoogte gebracht en proberen de oorzaak te achterhalen.
<br />
<br />Houd deze pagina in de gaten voor nieuws over dit probleem.</p>tag:status.zilvercms.nl,2005:Incident/86720882021-11-24T13:18:37+01:002021-11-24T13:18:37+01:00Upgrade database servers<p><small>Nov <var data-var='date'>24</var>, <var data-var='time'>13:18</var> CET</small><br><strong>Completed</strong> - De upgrades zijn succesvol afgerond.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>24</var>, <var data-var='time'>10:59</var> CET</small><br><strong>Update</strong> - Het onderhoud verloopt goed, maar neemt per server meer tijd in beslag dan gedacht. Het is dan ook de verwachting dat het onderhoud langer zal duren dan gepland, tot maximaal 14:00. De impact hiervan veranderd niet.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>24</var>, <var data-var='time'>06:11</var> CET</small><br><strong>In progress</strong> - Het onderhoud is gestart.</p><p><small>Nov <var data-var='date'>23</var>, <var data-var='time'>16:07</var> CET</small><br><strong>Scheduled</strong> - Om de verwachtte extra bezoeker tijdens Black Friday extra goed op te kunnen vangen, worden de database servers voorzien van een upgrade. Voor websites zal de impact van dit onderhoud lager zijn dan de upgrade van de webservers, gezien er geen downtime mee gemoeid. <br /><br />Wel kan een enkele bezoeker kortstondig de onderhoudspagina te zien krijgen, wanneer een server in onderhoud geplaatst wordt. Na enkele seconden wordt dit overgenomen door een andere servers.<br /><br />In totaal zal het onderhoud enkele uren in beslag nemen, waarbij de websites dus vrijwel volledig beschikbaar blijven.</p>